Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Z wizytą u moich rówieśników

Cele:
- kształtowanie rozwoju poznawczego poprzez samodzielne wyszukiwanie informacji na temat różnic i podobieństw rówieśników w różnych krajach;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie 
- umiejętności logicznego myślenia;
– doskonalenie percepcji wzrokowej, ćwiczenie umiejętności czytania, rozpoznawania niektórych liter, układanie napisu zgodnie ze wzorem.

Propozycje:

1.  „Różnię się od ciebie…, jestem do ciebie podobny” – rozmowa kierowana. Rodzic rozmawia z dzieckiem, zachęcając do dostrzegania podobieństw i różnic między nimi. 
(Popatrz, każdy z nas ma nos, oczy, usta, uszy, włosy. Wszyscy mamy te same części ciała, ale przecież każdy z nas jest inny. Ludzie różnią się między sobą: jedni mają oczy niebieskie, inni zielone czy brązowe. Różnimy się między sobą nie tylko kolorem oczu czy kształtem nosa. Nosimy różne imiona. Mamy różne zdolności. Jedno dziecko umie ładnie rysować, drugie – śpiewać. Pomimo różnic każdy z nas jest tak samo ważny.)
Dziecko określa różnice i podobieństwa między sobą, podając serca z papieru: zielone – jestem podobny, czerwone – różnię się od ciebie. Formułuje zdania: Jestem do ciebie podobny… Różnię się od ciebie…. 

2. „Kolorowe dzieci” – wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej na You Tube.
Rodzic zwraca uwagę na to, że niezależnie od regionu świata, który dzieci zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp.
Podczas słuchania zwrotki dziecko pląsa po pokoju. W czasie refrenu w parze z rodzicem  klaszczą wzajemnie w dłonie – naprzemiennie we własne, w jedną, we własne, w drugą, w obie, we własne (na koniec dwa razy we własne). 

3. „Kraje i ich mieszkańcy” - zabawa językowa. Rodzic daje dziecku kopertę, w której znajdują się nazwy krajów i ich mieszkańców. Dziecko dobiera napisy pasujące do siebie, np. Polska – Polak, Anglia – Anglik, Francja – Francuz, Turcja – Turek. Po rozmowie o tym, jakie są różnice w znaczeniu tych pojęć, Rodzic układa napis Polska. Prosi dziecko o jego odczytanie i ułożenie napisu z Alfabetu. Dziecko układa wyrazy Polka i Polak. 

4. Praca z KP4.31a – odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet. 
5. Praca z KP4.31b – odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.  

Praca dla chętnych:
Samodzielne wyszukiwanie informacji o dzieciach z różnych stron świata w książkach i albumach.

 

 

Opracowała: E. Kubiak, M. Sałajczyk, I. Dziuba,  A. Rypkowska

 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu