Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

 

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Jesteśmy dziećmi                                                                                                                                                      

Cele:     
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10 lub więcej                                                                                                                                                                               
- skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich
- doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez rozpoznawanie głoski w wygłosie
- kształcenie pamięci muzycznej   

Propozycje:                                                                                 
1.  Zabawa matematyczna z cukierkami typu M&Ms lub Skittles -wysypujemy na stolik cukierki. Dzielimy je na dwa zbiory, w każdym różna ilość cukierków, nie więcej niż 10. Zadaniem dziecka jest policzyć, ile cukierków jest w każdym zbiorze, w którym zbiorze jest więcej, a w którym mniej. Później układamy je w linii, tworząc wzór kolorystyczny składający się z dwóch lub trzech kolorów. Zadaniem dziecka jest dodawać do szeregu cukierki odpowiedniego koloru, zgodnie z rytmem kolorystycznym . W nagrodę, po zabawie dziecko może zjeść cukierki.    
2.Nauka zwrotek piosenki „Jesteśmy dziećmi” dostępnej w linku: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ                                                                                                       
3. Dziecięce masażyki                                                                                                                
Tu ma (imię dziecka) rączki, tu ma … nóżki.
To jest … brzuszek, a to paluszki.
Na buzi jest oczko, uszko, nosek, minka,
a z tyłu są plecki, a na głowie czuprynka!                                                                           
Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).                               
Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)                                                                                               

4. „Do którego pudelka?" Potrzebne będą: 5 pudełek bądź pojemników oraz przedmioty, które znajdą się w opisie zabawy. Dzieci siedzą przy stole lub na dywanie, gdzie rozłożone są różne przedmioty i 5 pudełek. Dzieci nazywają przedmioty, określają głoskę na końcu nazwy. Do jednego pudełka odkładają przedmioty, których nazwy kończą się ta sama głoską, np.: 1.pudełko – pomidor, termometr, centymetr, por; 2. Pudełko – mydło, wiaderko, lusterko, sitko; 3. Pudełko – but, beret, bilet, samolot( zabawka);                                           4. Pudełko – ołówek, spodek, cukierek, pasek; 5. Pudełko – kredka, latarka, łyżka, szpulka. 

E.Kowalczyk, A.Kasprowicz, M. Gryz, M.Nalej

 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu