Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich

Temat: CO MNIE CIESZY?

Cele zajęć: 
- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć
- doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych

Propozycje:


1. „Co mówi lusterko?”– zabawa dydaktyczna. Wdrażanie do umiejętności rozpoznawania swoich uczuć.

Rodzic rysuje buźki przedstawiające różne uczucia: radość, smutek, zdziwienie, strach. Przypomina nazwy tych uczuć, pokazując rysunki. Dziecko patrzy na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony. 

2. „Znaki uczuć”– zabawa dydaktyczna. Uświadomienie dzieciom przeżywanych emocji.

Dziecko mówi jakie uczucia widnieją na obrazkach narysowanych wcześniej i próbuje zrobić taką minę, jaka znajduje się na wybranym przez rodzica obrazku. Podaje przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.

3. „Co mnie cieszy?” – opowiadanie dziecka na temat sytuacji wywołujących radość.

Dziecko wybiera obrazek przedstawiający „radość” i opowiada jakie sytuacje wywołują w nim to uczucie.

4. „Cieszy mnie taniec”– improwizacje taneczne do wybranej piosenki. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.

Rodzic zadaje pytanie: Jak się czujesz po tańcu?

 

E.Kowalczyk, M. Puchała, A.Szcześniak, K.Szaforska, R.Sosnowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu