Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Serce na dłoni                                                                                                                                                 

Cele:                                                                                                                                                                                         
- doskonalenie umiejętności mówienia o emocjach i wypowiadania się oraz wyrażania ich
- rozwijanie wrażliwości estetycznej                                                                                                                 

Propozycje: 
1. „Co oznacza słowo miłość” – wnioskowanie o temacie na bazie zdjęć, rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość, próba ich porządkowania. Przed zabawą należy przygotować: obrazek przedstawiający serce, kartka z czerwoną plamą na środku, zdjęcia pokazujące: splecione dłonie ludzi, matkę i ojca trzymających na rękach małe dziecko, przytuloną parę staruszków, duży arkusz papieru, karteczki samoprzylepne, flamastry, kredki. Rodzic pokazuje obrazki. Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o obrazkach i wywnioskować temat zajęć – miłość. Rodzic zapisuje na dużym brystolu słowo MIŁOŚĆ. Dzieci dostają większe karteczki samoprzylepne. Na karteczkach zapisują lub rysują słowa kojarzące się im z miłością. Przyklejają karteczki do mapy myśli, odczytują swoje skojarzenia. Próba klasyfikacji. MIŁOŚĆ to: osoby, rzeczy, uczucia itd.
2. „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – tworzenie słoika z serduszkami. Potrzebne będą: słoik, kolorowy papier, nożyczki, czerwona wstążka. Dzieci wycinają z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku zapisują lub rysują, za co kochają swoją rodzinę. Mogą to być pojedyncze słowa (także zapisane z pomocą R.) czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dzieci lubią wykonywać z najbliższymi. Dziecko wrzuca serduszka do słoika, który będzie prezentem dla rodziców. Można słoik ozdobić  czerwoną wstążką lub rafią, a na nakrętkach nakleić jedno z serduszek. 
3.  „Zabawy z rodzicami’ – masażyki i zabawy ruchowe
„List do taty”- masaż. Kochany tato (rysujemy serce i wykrzyknik) Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech) Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło) Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami) Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę) Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni) Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści) Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka) I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami) . „Rzeźbiarz”- zabawa integracyjna. Rodzice są plasteliną, z której dzieci modelują różne figury. Mogą być one stojące, siedzące lub leżące. Rodzice poddają się działaniu dzieci. Na zakończenie pracy dzieci nadają tytuł swojej rzeźbie. 
„Placek mamy” - masaż. Mama placek ugniatała,(naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała.(ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był. Cicho... cicho... placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem) w ciepłym piecu u mamuni. A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach) każdy brzuch zadowolony.
„Koniki”- zabawa ruchowa. Rodzic wykonuje klęk podparty i bierze dziecko na barana i wozi je po mieszkaniu. 
 „MAMO, TATO – ZRÓBMY TO RAZEM”– wspólne działanie. Rodzic i dziecko, próbują wspólnie wykonać na bazie tekturowej rolki np. zabawkę, przedmiot, postać, zwierzątko itp. wykorzystując przeróżne dostępne materiały, pomoce i swój oryginalny pomysł.

 
 E. Kowalczyk, A. Kasprowicz, M. Nalej, M. Gryz
 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu