Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich
Temat: Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej
 
Cele:  
1. Wypowiadanie się na określony temat
2. Poznanie zawodów rodziców 
3. Mówienie o swoich uczuciach. Radzenie sobie z ich okazywaniem. Próby panowania nad uczuciami negatywnymi 

Propozycje zabaw: 
1. „Dlaczego nie chodzimy do przedszkola?” – rozmowa na temat sytuacji epidemiologicznej w naszym kraju. Przypomnienie wszystkich obostrzeń, rozumienie ich znaczenia i przestrzegania.
2.  „Co lubisz robić w przedszkolu? A co w domu? Na podwórku?” – wypowiedzi dzieci.
3. Wspólne zabawy – wykorzystanie zabaw znanych z przedszkola.  
4.  Zapoznanie z nową dla dziecka zabawą zaproponowaną przez rodziców. Rodzice niech sięgną pamięcią do czasów swego dzieciństwa – może przyda się guma, skakanka lub piłka a może samolociki czy łódki z papieru? 
5. Praca rodziców – wypowiedzi rodziców na temat ich pracy zawodowej. Po co chodzić do przedszkola, szkoły czy pracy – wspólne wypowiedzi. Co lubimy a czego nie lubimy i dlaczego w przedszkolu lub szkole / pracy? – wypowiedzi dzieci, starszego rodzeństwa i rodziców. 
6. Wesoły, smutny – zabawa ruchowa. Na hasło wesoły podskakujemy, klaszczemy, robimy wesołe miny. Na hasło smutny – garbimy się, poruszamy się strasznie wolno, robimy smutne miny. Zabawę przeplatamy kilka razy. 
7. Odważny – bojaźliwy – zabawa ruchowa. Dzieci wraz z dorosłymi wybierają muzykę „straszną” i drugą muzykę „łagodną, wesołą”. Muzyka straszna oznacza, że się boimy – kucamy, zamykamy oczy, chowamy się pod daszek „z dłoni”. Muzyka łagodna oznacza, że możemy tańczyć lekko swobodnie jak wróżki czy motylki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
8.  Smutny, wesoły, odważny i bojaźliwy – rozmowa o tym, dlaczego i kiedy ogarniają nas takie uczucia oraz jakie znamy domowe sposoby aby przegonić te złe a zatrzymać te dobre uczucia. Propozycje dzieci i rodziców. 
9. Wyganiamy smutek i złość a zapraszamy radość i spokój – zabawa na poprawę humoru. Pokazujemy miną smutek i złość, bierzemy starą gazetę i „płaczemy w nią”. Potem ją długo zgniatamy i wyrzucamy do kosza. I już mamy dobry humor!   Aby był jeszcze lepszy – przytulamy się do siebie, głaszczemy się po buzi, plecach – dajemy dużo buziaków, przybijamy piątki a teraz wymyślamy co dobrego możemy zrobić dla każdego z domowników, by wszyscy mieli dobre humory. Dzielimy się propozycjami, by sprawdzić czy się podobają. Jeśli tak to wcielamy je w życie. 
10.  Po wspólnych zabawach musimy troszkę się wyciszyć i odpocząć po swojemu. Zrobić coś na co tylko my mamy ochotę, ale tak by było to bezpieczne dla nas i dla domowników. 

M. Puchała, A. Szcześniak, K. Szaforska, R. Sosnowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu