Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 6 - letnich
Temat: ,,Z rodziną najlepiej”

Cele:   
- wzmacnianie przynależności do rodziny
- identyfikowanie i nazywanie członków rodziny 
- określanie głoski w nagłosie słów związanych z rodziną

Propozycje
1. „Rodzina”- rozmowa o rodzinie dziecka. Czy umiesz wymienić nazwy członków swojej rodziny?, Czym różnią się członkowie rodziny?, Kim jest dla was mama mamy i mama taty?, Kim jesteś dla nich?, Kim jest dla ciebie siostra twojej mamy i taty?, Kim jest dla ciebie  brat  twojej mamy i twojego taty?, Jak spędzacie czas wolny z rodziną?, Co najbardziej lubisz robić z rodziną?, Ile osób ma twoja rodzina?, Policz je?, Kto to są dziadkowie?, Jak ma na imię twoja babcia i twój dziadek?, Ile masz rodzeństwa? Ile sióstr i ile braci?
2. ,,Co słychać w domu?- zagadki słuchowe. 
,,Które przedmioty należą do mamy, a które do taty”- wyodrębnianie głosek w słowach( krawat, torebka, puder, szminka, portfel, wiertarka,) .
,,Podskocz jeśli słyszysz głoskę…”- zabawa ruchowa. Dziecko podskakuje jeśli słowo rozpoczyna się na głoskę m. 
,,Scenka rodzinna”- zabawa dramowa. Dziecko i rodzic w parze odgrywają scenkę sytuacyjną, w której biorą udział członkowie rodziny- ,,Ja i mama”, ,,Babcia i ja”, „ Siostra i brat”, ,,Mama i tata”. 
3. Karty pracy- cz. 4, 27a i 27b.
4. ,,Księga zabaw z literami” 75- czytanie tekstu z poznanych liter. 

Opracowała:
M.Sałajczyk, I.Dziuba, E.Kubiak, A.Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu