Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat:  Moi rodzice

Cele:   
- doskonalenie umiejętności słuchania, wypowiadania się o własnej rodzinie;
- doskonalenie umiejętności argumentacji;
- doskonalenie słuchu fonematycznego                                                                                                                                                                                  
Propozycje:                                                                                                                                                          

  1. „Mama ma zmartwienie” – praca z wierszem Danuty Wawiłow, rozmowa na temat emocji osób dorosłych.
    Mama usiadła przy oknie.
    Mama ma oczy mokre.
    Mama milczy i patrzy w ziemię.
    Pewnie ma jakieś zmartwienie...
    Zrobiłam dla Niej teatrzyk,
    a Ona wcale nie patrzy...
    Przyniosłam w złotku orzecha...
    Usiądę sobie przy Mamie.
    Obejmę mamę rękami
    i tak jej powiem na uszko:
    „Mamusiu, moje Jabłuszko
    Mamusiu, moje Słoneczko!”
    Mama uśmiechnie się do mnie
    i powie: „Moja córeczko!”
                                                                                                                                                                                                                  Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?. Rodzic rozmawia z dziećmi na temat rodziców. Pyta: Czy bywają smutni? Dlaczego? W jaki sposób można im wtedy pomóc?
  2.  Blok zajęć o emocjach – miłość. „Kocham mamę i tatę” – rozmowa. Rodzic  rozmawia z dziećmi o miłości, którą darzą rodziców. Pyta: Jakie to jest uczucie? Za co kochacie rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?                                                   
  3. „Halo mamusia” – zabawa ruchowa
    Dzieci poruszają się zgodnie z rytmem wystukiwanym na pudełku, pokrywce itp.. Na hasło "jeden" - naśladują rozmowę przez telefon, mówiąc "halo mamusia"; "dwa" - wykonują ukłon, mówiąc "dzień dobry tatusiu"                                                                       
  4. „Kocham mamę tak bardzo jak…”  – ćwiczenie logicznego myślenia. Rodzic prosi dziecko, by dokończyło zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce), Kocham tatę tak bardzo jak… Dziecko musi wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).
  5. „Rodzina, którą kocham”– praca plastyczna. Dzieci na kartce papieru naklejają zdjęcia swoich najbliższych członków rodziny i ozdabiają ją w dowolny sposób przy użyciu różnych środków plastycznych.
     Następnie dziecko prezentuje swoja pracę i omawia ją. Wyraża, jakie uczucia są związane z prezentowanymi osobami.                 
  6. „Jak możemy zwracać się do rodziców” – zabawa słowna. Dziecko podaje synonimy słów mama, tata  np.: mamusia, mamunia, mateńka, matuchna, mamuśka, matulka, mamcia, tatuś, tatunio, tatuńcio, tatko, tatulek itp. Podczas wypowiadania wyrazów dziecko wyklaskuje sylaby.
  7.  „Mamaje”- taniec z mamą i tatą. Zatańczcie z dzieckiem do wesołej piosenki „Mamaje”.https://www.youtube.com/watch?v=SPJodth-A4k    

 E.Kowalczyk, A.Kasprowicz, M.Nalej, M.Gryz

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu