-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole w Mszczonowie-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
-
Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
- Aktualności
- Przedszkole
- O nas
- Dyrektor
- Statut
- Grupy
- Budżet
- Historia
- Rekrutacja
- Dla
Rodziców
- Projekty i innowacje
- Projekt edukacyjny "Liczymy, tak daleko, jak potrafimy"
- Projekt edukacyjny "Drzewo cztery pory roku"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Projekt Edukacyjny "Jem zdrowo"
- Mały miś w świecie wielkiej literatury 2018-2019
- Wiem, bo działam i eksperymentuję - innowacja pedagogiczna
- Robotyka
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025"
- Projekt edukacyjny "Mali badacze"
- "Zabawa uczy i doskonali"
Menu
Dane kontaktowe
Miejskie Przedszkole nr 1
ul. Tarczyńska 28
96-320 Mszczonów
tel/fax 46 857 16 68
przedszkole@mszczonow.pl
nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020
Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Moi rodzice
Cele:
- doskonalenie umiejętności słuchania, wypowiadania się o własnej rodzinie;
- doskonalenie umiejętności argumentacji;
- doskonalenie słuchu fonematycznego
Propozycje:
- „Mama ma zmartwienie” – praca z wierszem Danuty Wawiłow, rozmowa na temat emocji osób dorosłych.
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie...
Zrobiłam dla Niej teatrzyk,
a Ona wcale nie patrzy...
Przyniosłam w złotku orzecha...
Usiądę sobie przy Mamie.
Obejmę mamę rękami
i tak jej powiem na uszko:
„Mamusiu, moje Jabłuszko
Mamusiu, moje Słoneczko!”
Mama uśmiechnie się do mnie
i powie: „Moja córeczko!”
Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?. Rodzic rozmawia z dziećmi na temat rodziców. Pyta: Czy bywają smutni? Dlaczego? W jaki sposób można im wtedy pomóc? - Blok zajęć o emocjach – miłość. „Kocham mamę i tatę” – rozmowa. Rodzic rozmawia z dziećmi o miłości, którą darzą rodziców. Pyta: Jakie to jest uczucie? Za co kochacie rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?
- „Halo mamusia” – zabawa ruchowa
Dzieci poruszają się zgodnie z rytmem wystukiwanym na pudełku, pokrywce itp.. Na hasło "jeden" - naśladują rozmowę przez telefon, mówiąc "halo mamusia"; "dwa" - wykonują ukłon, mówiąc "dzień dobry tatusiu" - „Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. Rodzic prosi dziecko, by dokończyło zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce), Kocham tatę tak bardzo jak… Dziecko musi wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).
- „Rodzina, którą kocham”– praca plastyczna. Dzieci na kartce papieru naklejają zdjęcia swoich najbliższych członków rodziny i ozdabiają ją w dowolny sposób przy użyciu różnych środków plastycznych.
Następnie dziecko prezentuje swoja pracę i omawia ją. Wyraża, jakie uczucia są związane z prezentowanymi osobami. - „Jak możemy zwracać się do rodziców” – zabawa słowna. Dziecko podaje synonimy słów mama, tata np.: mamusia, mamunia, mateńka, matuchna, mamuśka, matulka, mamcia, tatuś, tatunio, tatuńcio, tatko, tatulek itp. Podczas wypowiadania wyrazów dziecko wyklaskuje sylaby.
- „Mamaje”- taniec z mamą i tatą. Zatańczcie z dzieckiem do wesołej piosenki „Mamaje”.https://www.youtube.com/watch?v=SPJodth-A4k
E.Kowalczyk, A.Kasprowicz, M.Nalej, M.Gryz
Odnośniki
Informacje kontaktowe
imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski Inspektor Ochrony Danych |