Menu

nauczanie zdalne 25.05-12.06.2020

Zadania dla dzieci 4-letnich

Temat: Kto ważniejszy, lepszy, ładniejszy?

Cele:

1. Mówienie o swoich uczuciach, upodobaniach

2. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą węchu, smaku i dotyku

3. Doskonalenie umiejętności wycinania

4. Nazywanie i przeliczanie figur geometrycznych

5. Reakcja na sygnały słowno-muzyczne 

Propozycje zabaw:

1. Kim chciałbym być? – rozmowa. Wymienianie postaci fikcyjnych i rzeczywistych, które nam imponują. Określanie dlaczego nam się podobają.  

2. Moja ulubiona postać – rysunek dowolną techniką. Na oddzielnych kartkach rysują dzieci i rodzice. Każdy mówi o swojej postaci i ją wychwala za…

3. Pokaz mody – z dostępnych rzeczy, np. przedmioty codziennego użytku, m.in. ubrania. Wykonujemy kostium, w który się ubieramy. Wykonujemy też efektowną fryzurę lub gustowne nakrycie głowy – rodzice też. Gdy wszyscy są gotowi, włączamy dowolną muzykę i po kolei każdy się prezentuje. Chód w przód, tył, dwa – trzy razy przemarsz przed zebranymi, obrót w prawo, w lewo i ukłon. Każdego modela nagradzamy brawami.

4. Bal kostiumowy – wspólna zabawa przy muzyce w prezentowanych wcześniej kreacjach. Kilka razy zmieniamy melodię, taniec przy muzyce dowolny, czas wg uznania. Po zakończeniu balu wspólnie sprzątamy.  

5. Co to? -zagadki węchowo-smakowo-dotykowe. Przygotowujemy kilka przedmiotów. Jednej osobie zasłaniamy chustką oczy. Zadanie polega na odgadnięciu – co to jest? Odgadujemy za pomocą węchu – np. perfumy, cebula, cytryna, mydło. Za pomocą smaku – np. jabłko, ogórek, serek. Za pomocą dotyku – np. pilot od telewizora, grzebień, korale. Zgadują wszyscy, ale nie trzeba wszystkiego rozpoznać. Dziecko może np. rozpoznać za pomocą węchu, mama dotyku, a tata smaku. Dzielenie się wrażeniami z tej zabawy.

6. Obrazki z figur – rodzice rysują na papierze kolorowym po kilka trójkątów, kwadratów i prostokątów różnej wielkości. Dzieci je wycinają (rodzice mogą pomóc) i naklejają na białą kartkę tworząc obrazek. Następnie nazywają co jest na tym obrazku, nazywają i przeliczają poszczególne figury geometryczne.

 7. Zabawa „Znajdź figury” – na hasło słowne: koło, kwadrat, trójkąt lub prostokąt dzieci szukają tych kształtów w otoczeniu i przy nich się zatrzymują. Przy muzyce następuje dowolny taniec. Gdy zapanuje cisza, tworzymy za każdym razem inną figurę z własnego ciała. Zabawę powtarzamy kilka razy.

8. „Kto szybciej?” – zabawa ruchowa. Wyznaczamy start i metę: a. Bieg tam i z powrotem b. Skoki na jednej nodze c. Skoki na dwóch nogach d. Czworakowanie tyłem e. Przejście stopa za stopą f. …… (inne, wg uznania)

9. Zajęcie o emocjach – wspólne podsumowanie dzisiejszych zabaw i rysunków. Wyciąganie wniosków. Rolą rodziców będzie podnoszenie wiary we własne siły u dzieci, podkreślając, że każdy jest inny, w czym innym lepszy, jest tak samo ważny i kochany.  
10. Wspólna zabawa w „Ojca Wirgiliusza” lub każda inna zabawa, w której mogą wykazać się inni domownicy.

 

M.Puchała, A.Szcześniak, K.Szaforska, R.Sosnowska, E. Kłopotowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu