Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Łańcuszki  - wykrywanie i diagnozowanie błędów

Cele ogólne:
- ćwiczymy tworzenie algorytmów
- rozwijanie miękkich kompetencji (logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).

Cele operacyjne:
Dziecko: 
- wykrywa i diagnozuje  błędy,
- ćwiczy  logiczne myślenie.
- rozwija postawę poszukiwania, udoskonalania

Materiały potrzebne do zrealizowania ćwiczenia: karty pracy do gry “Łańcuszek”. 

Przebieg zajęć:


1. Rozdajemy karty pracy i tłumaczymy zasady
 
Dziś będziesz kontrolerem jakości biżuterii i masz bardzo ważne zadanie. W czasie wysyłki do sklepu jubilerskiego, ciężarówka musiała jechać po bardzo wyboistej drodze, co spowodowało, że kartony poprzewracały się, a ich zawartość powypadała z pudełek. Część łańcuszków niestety została uszkodzona. Musisz je naprawić, żeby było można wystawić je na sprzedaż. Do dzieła!

2. Jakiego koralika brakuje w łańcuszku?

Brakujące miejsca są oznaczone liczbami na łańcuszku. 
Pod każdym z nich są ułożone koraliki, które mogą pasować na miejsce danej liczby. Właściwy koralik, który należy wstawić w wyznaczone miejsce, otocz pętelką.

3. Omówienie: 
Czy to zadanie było łatwe? 
Co sprawiło Ci największą trudność? 
Czy zdarzyło Ci się pomylić? Co czułeś, kiedy się pomyliłeś? Z czego wynikał Twój błąd? Jak mogłeś/aś go uniknąć? 
Skąd wiedziałeś/aś, że w danym miejscu brakuje takiego a nie innego koralika? Jak rozpoznawałeś/aś wzór naszyjnika? 

Ważne: Rodzic powinien kontrolować przebieg zabawy, a także weryfikować poprawne rozwiązania.

Przyjemnego kodowania: Małgorzata Woźniak

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu