Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 4- letnich

Temat: Robimy instrumenty!

Cele:

• zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata;

 • rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów

• kształtowanie umiejętności łączenia różnych materiałów

• wspomaganie rozwoju małej motoryki

Propozycje zabaw:

  1. „Robimy instrumenty” – wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych. 
    Dziecko ma pudełko po chusteczkach higienicznych, jedną plastikową rurkę, nożyczki i pięć gumek recepturek. R. daje dziecku dwa paseczki taśmy dwustronnej i wskazuje, gdzie należy ją przykleić. Dziecko nakleja taśmę równolegle do krótszych boków pudełka – między krawędzią pudełka a dziurą. Dziecko przecina plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki i nakleja je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Następnie nakłada gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki. Dziecko swobodnie gra na wykonanym przez siebie instrumencie.
  2.  „Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna. 
    R. włącza dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund otwiera oczy. R. pyta: Co słyszałeś/aś, kiedy w domu była cisza?
  3. Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki. – Muzyka to coś wspaniałego – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat. Muzyka to coś wspaniałego Dominika Niemiec 
    Dźwięki płyną bardzo leciutko niby frunące ptaszki na wietrze, ciekawi was, czego słucham? 
    Właśnie przysłuchuję się orkiestrze. 
    W tle brzmią grube trąby. 
    Słychać skrzypce, dzwonki i flety. 
    Mam na twarzy coraz większe wypieki. 
    Teraz partię solową mają klarnety. 
    Orkiestra gra coraz głośniej, czuję się podekscytowana. 
     Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej, chciałabym umieć tak grać sama. 
     Bo świat nut jest zaczarowany, muzyka to coś wspaniałego.  
    Może wzruszać, albo zachwycać, wzbudzić euforię w sercu każdego. 
    R. rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?
  4. „Posłuchaj...” – zabawa słuchowa. 
    R. zaprasza dziecko do posłuchania fragmentów różnych utworów muzyki klasycznej (z CD lub innych.). Po odtworzeniu każdego fragmentu R. pyta dziecko o jego wrażenia: Czy muzyka mu się podobała? Z czym mu się kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać?
  5. “Moja gitara”- zajęcia wyrównawcze i rozwijające. R. proponuje dziecku ozdobienie wykonanej wcześniej gitary za pomocą papierów kolorowych. 
     
     
     Marzena Puchała Klaudia Szaforska Aleksandra Szcześniak Renata Sosnowska Elżbieta Kłopotowska 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu