Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Muzyka klasyczna?

Cele:
- Rozwijanie wyobraźni podczas pracy plastycznych
- Rozwijanie ekspresji muzycznej podczas improwizacji muzycznych

Propozycje zabaw:

1. Wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica pt. „Koncert”- Agnieszki Frączek. W trakcie pierwszego czytania dziecko przerywa, gdy w utworze występuje niezrozumiałe słowo ( rodzic wyjaśnia jego znaczenie). Podczas drugiego czytania dziecko słucha i skupia uwagę na  fabule i zrozumieniu sensu utworu.
2. „Orkiestra”- swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie doświadczeń. Rodzic pyta dziecko:
Co postanowiły dzieci na koniec wysłuchanego opowiadania?
Czym jest orkiestra?
Kto gra w orkiestrze?
Kto oprócz muzyków jest potrzebny w orkiestrze?
Jak myślisz na czym mogły grać dzieci w swojej orkiestrze?
3. Wysłuchanie wiersz pt. „Przedszkolna orkiestra” – Agnieszki Frączak
4. „Nasza orkiestra” – zabawy muzyczne z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów. Dzieci wybierają dowolne przedmioty np. klocki, łyżki, pokrywki itp. I próbują na nich zagrać. Rodzic, rodzeństwo mogą również włączyć się do gry. Nie określamy dziecku kiedy ma zacząć, ani kiedy ma skończyć. Gdy dziecko skończy grę rodzic zadaje pytania:
Jak Ci się podobała Twoja muzyka?
Czy słyszałaś/ eś muzykę innych?
Co można zrobić, żeby koncert był lepszy?
Kto może pomóc orkiestrze?
Po ci jest dyrygent?
5. „Dyrygent” – zabawa muzyczna, ćwiczenie reagowania na polecenie. Rodzic wciela się w rolę dyrygenta ( batutą może być długi klocek, patyk). Dziecko zajmuje miejsce przy swoim „Instrumencie”. Dyrygent wskazuje jak należy grać: cicho, głośno, szybko, wolno. Dyrygent zaczyna i kończy koncert. Wskazuje czy instrument gra czy w jest pauza. Rodzic pyta:
Czy teraz koncert brzmiał lepiej?
Na koniec możemy zaproponować zamianę ról. 
6. Wysłuchanie koncertu orkiestry symfonicznej: https://youtu.be/STUkbMPtDtk. Zwrócenie uwagi na różnorodność instrumentów oraz ich dużą liczbę. Próba nazywania instrumentów.

Opracowała: A. Kasprowicz, M. Gryz, M. Nalej

 

Też to potrafię                                                                                                                                                        

Cele: 

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach 
  • wzmacnianie pracy mięśni nadgarstka, ćwiczenie chwytu pęsetkowego     
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • wyrabianie umiejętności świadomego rozluźniania i napinania ciała                                                                                                                                                                      

1.„Utrwalamy dodawanie” – zabawa z wykorzystaniem elementów metody E.Gruszczyk - Kolczyńskiej. Do tej zabawy trzeba przygotować pasek kartki i kolorowe klamerki do bielizny.                                                                                                Rodzic podaje Wam działania, a Wy staracie się podać prawidłowe rozwiązanie, przypinając klamerki do kartki np. 4 + 3 = 7. Można się tak wspólnie wspaniale pobawić. Można układać zadania z treścią. Jeszcze więcej radości. No i to wspaniałe ćwiczenie na cierpliwość i sprawne operowanie naszymi paluszkami. Powodzenia!!!

2.Taniec Zygzak” przy muzyce, dostępny w linku:https://www.youtube.com/watch?v=JSEHK1V4w7k  Oglądaj i tańcz.

E. Kowalczyk

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu