Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Mała orkiestra

Cele:
- rozwijanie słuchu fonemowego poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała 
- utrwalenie umiejętności analizy sylabowej słów i nazw instrumentów muzycznych
- wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę.

Propozycje:
1. Ćwiczenia:
- ,, Głowa, ramiona, kolana , palce”- zabawa ruchowa do piosenki . Dziecko z rodzicem śpiewa I pokazuje gestem słowa piosenki, dotykając odpowiednich czesci ciała.
- ,, Tańcząca piłka”- dziecko przy muzyce podrzuca piłkę rytmicznie, łapie ją i próbuje tańczyć
- ,, Instrumenty”- dziecko wyobraża sobie jakiś instrument i udaje, że na nim gra  a rodzic jako dyrygent pokazuje pałeczką zwalnianie lub przyśpieszanie 
- ,, Perkusja”-  dziecko siada w siadzie skrzyżnym, plecy proste, rece na kolanach. Rodzic włącza muzykę  a dziecko wystukuje rytm: klaszczac, uderzając o kolana, uderzając dłońmi o podłogę
2. ,, Dzielimy wyrazy na sylaby”- dziecko dzieli wyrazy na sylaby a wybrane w wybranych wyrazach dokonuje analizy głoskowej. Wyrazy- har-mo-nia, har-mi-der, Ho-ra-cy, Her-ba-ta, hia-cynt,, hu-laj-no-ga.
3. ,, Gramy na woreczkach”- dziecko bierze piłeczkę,  wystukuje rytm , dzieląc nazwy instrumentów na sylaby- skrzypce, harmonia, harfa, kontrabas, fortepian, pianino, tamburino, marakasy, grzechotka
4. ,, Kraina muzyki”- oglądanie ilustracji w ,, Księdze zabaw z literami”str. 70-71, tworzenie zbiorów według instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami , zabawa z folią w paski
5. ,,Karty pracy”- cz. 4 17a I 17b
6. ,, Szlaczki, kropki i kreski”- po odydwu stronach karty z literką H,h

Opracowała:
M.Sałajczyk
I.Dziuba
E.Kubiak
A.Rypkowska


 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu