Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 5-letnich
Temat: Smog – co to za stwór?

Cele: 
- rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza.
- rozbudzanie poczucia odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia.   
- doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń.
- rozwijanie inwencji twórczej.

Propozycje zabaw:


1. „Komu jest potrzebne powietrze?” – mapa myśli
Dziecko rysuje na niewielkich kartkach, komu potrzebne jest powietrze, a następnie przywiesza swoje prace na jednym, dużym arkuszu papieru. Rodzic z dzieckiem wspólnie „odczytują” mapę myśli.
2. „Czy powietrze jest czyste?” – doświadczenie, obserwacja drobin kurzy w świetle latarki. Rodzic gasi światło i zapala latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbując dostrzec drobinki zanieczyszczeń. Następnie dziecko wymienia źródła zanieczyszczeń powietrza.
3. „Miasto” – praca plastyczna.
Dzieci wycinają z gazet prostokąty różne wielkości i naklejają obok siebie pionowo, tworząc miasto. Następnie nad nimi węglem lub kredką rysują spirale – dym.
4. „Smog” – słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek pod tym samym tytułem z książki „Sprężynek na tropie tajemnic” – ekologia
Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania: Co to jest smog?, Czym różnią się smog i smok?, Jakie są przyczyny smogu?, Jak pozbyć się smogu?.
5. „Wiatraczek” – praca techniczna
Rodzic wspólnie z dzieckiem wykonuje wiatraczek. 

Opracowały: M. Nalej, A. Kasprowicz, M. Gryz

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu