Menu

nauczanie zdalne 27.04-22.05.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Polskie krajobrazy

Cele:
- rozwijanie zainteresowań przyrodą Polski
- zaznaczenie morza i gór na konturowej mapie Polski
- rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji poprzez ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej
- rozwijanie sprawności fizycznej 

Propozycje:

1. Zabawy ruchowe:
- Nasze nogi” - dziecko z rodzicem tworzy parę. Przechodzą do leżenia na plecach. Dotykają stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłują się” stopami, próbując wyprostować nogi. Ćwiczenie wykonują tak, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera. Następnie odpychają się od siebie stopami. Na sygnał zbliżają się do siebie ponownie, nie odrywając pleców od podłogi.
- „Wahadło”- dziecko i rodzic stoją, nogi w lekkim rozkroku, ręce na biodrach. Przenoszą ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając się jak wahadło.
- „Tydzień” - dziecko z rodzicem stoją, nogi są złączone. Zadaniem jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym wymawianiem nazw dni tygodnia.
2. „Polskie krajobrazy”- zabawa dydaktyczna. Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające różne polskie krajobrazy: niziny, lasy, morze, góry, wydmy, jeziora, rzeki. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie rozpoznanego krajobrazu. Dokonuje analizy głosek w podanych wyrazach.
3. „Znajdź rytmy”- zabawa ruchowo-słuchowa. Rodzic wypowiada tekst rymowani, dziecko próbuje powtarzać słowa i wyszukiwać rym pasujący do dwuwersu. Podczas wypowiadania rymowanki dziecko przeskakuje obunóż w lewą stronę, następnie do środka i na  prawo. Proponowane rymowanki:
Zosia koszyków grzybów niesie,
Bo od rana była w (lesie).

            Wojtek chciałby pójść do lasu,
            Ale nie ma na to (czasu).

            Tutaj rosły dwa maślaki,
             Ale zjadły je (ślimaki).

            Julek na łące był dziś z rana,
            Widział tam żaby oraz (bociana)

             Stasio na łące spotkał ropuchę,
             Co polowała właśnie na (muchę).
4. „Gdzie mieszka moja rodzina”- rodzic rozmawia z dzieckiem: Przypomnij sobie nazwę miejscowości, w której znajduje się nasz dom. Czy to jest miasto, czy wieś?, Czy wiesz, gdzie mieszkają twoi dziadkowie? Czy są w naszej rodzinie są osoby które mieszkają w górach/nad morzem/nad jeziorem?, Jak nazywają się miejscowości w których mieszkają pozostali członkowie rodziny?
5. Praca w kartach pracy: 13 a i 13 b
6. „F jak fotel” - wprowadzenie litery  f,F  - ćwiczenia grafomotoryczne.
7. „Makieta Warszawy”- przestrzenna praca plastyczna. Wykonanie makiety miasta Warszawy. Tworząc parki, ulice, rzekę Wisłę z wykorzystaniem plasteliny i małych pudełek np.: po lekarstwach.

Opracowała:
M. Sałajczyk
I. Dziuba
E. Osińska
A. Rypkowska
 
 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu