Menu

nauczanie zdalne
14-24.04.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Wiejskie produkty

Cele:
- rozwijanie sprawności fizycznej
- utrwalenie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych
- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10

Propozycje:

1. Zabawy ruchowe: „Koszenie trawy” - dziecko przyjmuje pozycję czworakowania, a rodzic obwiązuje je w pasie skakanką lub chustą i prowadzi do wyznaczonego miejsca.
„Taczki”- dziecko klęka, podpiera się na rękach i wyciąga do tyłu wyprostowane, rozstawione nogi. Rodzic staje za nim, łapie za kolana i unosi nogi dziecka. W pozycji „taczki” para musi przejść na drugi koniec pokoju. 
„Maszyny rolnicze”- dziecko stoi w dowolnym miejscu. Na sygnał rodzica np.; traktor, kombajn naśladują maszyny rolnicze głosem i ruchem.
2. „Odgłosy zwierząt z podwórka”- zabawa słuchowa. Dziecko słucha odgłosów z wiejskiego podwórka. Odpowiada na pytania rodzica: Jakie zwierzę było słychać? Czym się odżywiają zwierzęta? Gdzie mieszkają? Po co ludzie hodują zwierzęta? www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0 
3. „Tajemnicze pudełko”- rozmowa na temat produktów pochodzenia zwierzęcego. W pudełku znajdują się produkty pochodzenia zwierzęcego np.; jajko, mleko, kłębek wełny itp. Dziecko wyciąga po jednej rzeczy i podaje propozycję, do czego można wykorzystać te produkty np.; jajko: kanapki, sałatka; mleko: kakao, ser, budyń; kłębek wełny; czapka, sweter. 
4. Rozwijanie działań arytmetycznych - wykonanie kart pracy nr 46a i 46b.
5. Wspólne oglądanie książek i albumów o gospodarstwie, o pracy rolnika, maszynach.


Opracowała:
I.Dziuba
M. Sałajczyk
E. Osińska
A. Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu