Menu

nauczanie zdalne
14-24.04.2020

Zadania dla dzieci 6-letnich
Temat: Dzień w gospodarstwie.

Cele:
- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranego kryterium, liczenie przedmiotów, odnajdywania i wymieniania różnic między obrazkami.
- doskonalenie zdolności poznawczych poprzez przyporządkowywanie ilustracji do określonych dźwięków

Propozycje:
1. ,, Wiejskie odgłosy"- dzieci odsłuchują nagrania z wiejskiej zagrody. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie: skąd pochodzą odgłosy?, po czym poznały, skąd pochodzą odgłosy?, jak wygląda podwórko na wsi?, co ci się tam podoba?, - źródło:youtube.
2. ,, Bal w zagrodzie"- zabawa ruchowa. Zadaniem dziecka jest wybranie dowolnego zwierzęcia  gospodarskiego , którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np: jak  kury (w przysiadzie na dwóch nogach, machając skrzydełkami),jak psy(na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rekach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki. 
3. ,, Zagroda"- zabawa matematyczna. Na dywanie położone są cztery koła a w nich po jednym zwierzątku  lub ilustracji- kura, koń, krowa, owca. Obok położone są nieuporządkowane ilustracje  z wizerunkami różnych zwierząt. Zadaniem dzieci jest przyporządkownie zwierząt do odpowiednich zagród  i ich policzenie. Następnie dzieci mają opowiedzieć o poszczególnych zagrodach, w taki sposób, jakby dzieci były hodowcami tych zwierząt. Rodzice mają zwracać uwagę na wypowiedzi dzieci, by zawarły informacje- jakie zwierzę hodują, jak one wyglądają, czym się różnią 
4. Zabawa ruchowa ,, Wiosenny deszczyk". Dziecko biega  w rytm muzyki. Na hasło ,, pada deszcz" dziecko kuca i zasłania głowę rękoma chroniąc się przed deszczem. 
5. Zabawa ,, Wąchamy kwiaty". Dzieci kładą się na dywanie w dowolnej pozycji i wdychają powietrze wolno i spokojnie nosem a wydychają ustami. 
6. ,, Zwierzęta w zagrodzie"- praca plastyczna. Dzieci rysują kredkami zwierzęta gospodarskie a następnie ozdabiają je ścinkami włóczki, papierem kolorowym, watą.
7. Oglądanie książek o zwierzętach. Odczytywanie nazw zwierząt, dzielenie nazw na sylaby i głoski. 

Źródło: www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Opracowała:
Małgorzata Sałajczyk
Iwona Dziuba
Ewa Osińska
Agnieszka Rypkowska

 

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu