Menu

nauczanie zdalne
25.03 - 10.04

Zadania dla dzieci 6 - letnich

Temat: W gospodarstwie

Cele:

wdrażanie do samodzielnego wyszukiwania i weryfikowania informacji dotyczących pracy w gospodarstwie

wprowadzenie litery Ł, ł

kształcenie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji poprzez analizę i syntezę głosek w wyrazach

kształtowanie percepcji wzrokowej

Propozycje:

Na wiejskim podwórku – rodzic zadaje dziecku następujące pytania: Co to jest gospodarstwo wiejskie? Jakie można spotkać zwierzęta na wiejskim podwórku? Jak nazywają się samce, jak samice? W jaki sposób należy się zachowywać wobec zwierząt? (należy zwrócić uwagę, że nie wolno podchodzić do nieznajomych zwierząt?). Można też pokazać ilustracje zwierząt, jeśli jest taka możliwość!

Zabawy ruchowe:

- naśladowanie ruchem i głosem zwierząt np.: poruszaj się jak kot miaucz

- „koci spacer” - przyjmij pozycję „kota” grzbiet mocno wyciągnięty do góry, chodź dopóki rodzic nie przestanie „miauczeć” i zamiana.

- „pełzające dżdżownice” - połóż się z dzieckiem na dywanie i „pełzaj”, kto pierwszy np.; do okna, drzwi.

 

Zabawa „Czego brakuje?” - rodzic układa kilka dowolnych zabawek na dywanie. Dziecko podaje nazwy. Dziecko zamyka oczy. Następnie rodzic zabiera jedną zabawkę. Dziecko ma za zadanie odgadnąć czego brakuje. W kolejnych rundach należy zwiększyć ilość zabawek. I zamiana.

Opracowała: I. Dziuba , M.Sałajczyk, E. Osińska
 U. Kiejrys, E. Błażejewska, A. Rypkowska

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

 

imię i nazwisko inspektora: Łukasz Kalinowski 

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: inspektor@cbi24.pl

Polskie Radio Dzieciom
[obiekt mapy] Mapa dojazdu